PEHMEÄ IHO


Mitä ihonhoitoon tulee, mulla ei oo yhtä ainutta merkkiä josta löytäisin kaikkia tuotteita omalle iholleni. Mulla oli pyöriny jääkaapissa melkein vuoden jo kylmäpuristettu kookosöljy, jonka olin saanut lahjaksi. En oikein pidä kookoksen mausta, joten ruoanlaittoon se ei ainakaan mun tapauksessa sovellu.

Olin käymässä kaverilla, jonka hyllyllä näin samanlaisen purkin.. Meillä tuli puhetta siitä, kuinka munkin kotoa tämmöinen puteli löytyy ja kuinka se on pyörinyt nurkissa jo tovin. Kuulin sitten sellaisen jutun, että tää kyseinen tuote ei ainoastaan sovellu ruoanlaittoon, mutta myös hiusöljyksi, meikinpoistoaineeksi, silmänympärysvoiteeksi, huulirasvaksi, hierontavoiteeksi, kasvovoiteeksi jne. 

Olin kyllä tietoinen kookosöljyn terveellisistä vaikutuksista, mutta en oikein koskaan ollut ottanut niistä mitenkään kummemmin selvää sen enempää, joten innostuin tästä tiedosta valtavasti. Saisin vihdoin kauan nurkissa pyörineen purkin käyttööni!





Viimeiset kolme vuotta oon kamppaillut erilaisten iho-onglemien kanssa, sillä mun kasvojen iho on samalla todella kuiva, mutta myös hieman epäpuhdas. Ja kun kosmetologi olen, niin kaikki varmasti ajattelevat, että miksi en oo ongelmaan löytänyt mitään hoitoa... Helmpommin sanottu, kuin tehty. Jokatapauksessa laitoin muutamana iltana hieman skeptisenä öljyä kasvojeni iholle kauttaaltaan ja menin nukkumaan. Ajattelin, että öljy tukkisi ihohuokoset ja silmät olisivat turvoksissa aamulla, etten saisi niitä  auki.. Mutta vaikutus olikin päinvastainen! 

Iho näytti tosi kosteutetulta ja pehmeältä ilman mitään sivuvaikutuksia! Ainakin toistaiseksi siis kookosöljy on soveltunut mun kasvojen iholle täydellisesti! Pesin kasvot aamulla tavalliseen tapaan kasvojenpesuaineella ja laitoin päivävoiteen. Oon innotunut nyt laittamaan muutamana iltana öljyä myös vartaloni iholle. Toimii!






Onko teillä kokemuksia kookosöljystä? Mihin te ootte sitä käyttäneet?



-Sara

2 kommenttia:

  1. Mää läträän tolla kookosöljyllä jatkuvasti, voisin tyylin uida siinä :D käytän sitä just meikinpuhistukseen, naamarasvana ja kosteusvoiteena, ja sit hiuksissa ku sillä saa niihin kiiltoo ja kosteutta! Se tuoksuu niin ihanalle! Kuulemma sit vielä jos sitä purskuttelee suussa, niin se poistaa tummentumia hampaista ja pitää ikenet hyvässä kunnossa. En oo ite kokeillu, mutta oon tutkinu tuntikausia googlesta kookosöljyn terveysvaikutuksia ja sielä luki nuin! Siinähän on sitte vielä aurinkosuojakerrointaki about 3-4, et ei kyllä paljo mut sentään jotain! :)
    Tässä on vielä linkki, että mihin kaikkeen sen pitäis auttaa:
    http://www.kookosravinto.fi/virilo/virilo-neitsytkookosoljy/kookosoljyn-kaytto/41

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos vinkistä! Käyn heti lukemassa! :)

      Poista